FAQ - Frequently Asked Questions

If your question is not yet included - please send us an email to hello@berriesloveandcats.shop
 
CAN I TRACK MY ORDER?
 
All orders are shipped via DHL or Hermes with a tracking number. You can find the tracking number in your shipping confirmation.
 
HOW LONG DOES THE DELIVERY TAKE?
 
It usually takes about 2-3 business days for your order to arrive after we have processed it. (within Germany)
 
HOW MUCH ARE THE SHIPPING COSTS?

Free shipping within Germany.

The international shipping costs are 5€. From an order value of 50€, shipping is also free.
 
CAN I CANCEL MY ORDER?
 
In principle this is possible. The best way is to mail us directly at hello@berriesloveandcats.shop.
If we have already packed and shipped your order, cancellation is no longer possible.
 
CAN I RETURN MY ORDER?
 
If you don't like the jewelry or an accessoire that much, you can return the item to us within 30 days of receipt of the goods. For hygienic reasons, only unworn items can be returned.
By the way, we have extended our return period to 30 days.
 
Damp places such as the bathroom are not a suitable place to store jewelry. You should also keep your jewelry away from perfumes, deodorants, hairsprays, creams and the like. They can damage the jewelry.
 
WHERE IS THE HEADQUARTERS OF BerriesLove&Cats?
 
We are based in Germany and also ship from Germany.
 
 
I RECEIVED AN INCORRECT / DEFECTIVE PRODUCT
 
Of course, we can also make mistakes from time to time.
Please write us an email to hello@berriesloveandcats.shop so that we can solve the problem quickly.
 
IS YOUR JEWELRY WATERPROOF?
 
Our jewelery is made of stainless steel or 925 sterling silver with 14k or 18k gold plating survive contact with water undamaged.
Nevertheless, gold plating is only a thin layer of gold. That's why we recommend minimizing contact with cosmetics and water to ensure that your piece of jewelry has a long lifespan.
 
WHERE DO YOUR JEWELRY COME FROM?
 
We source our jewelry from dealers in Germany, the Netherlands and Belgium.

 

FAQ - Häufig gestellte Fragen

Kann ich meine Bestellung verfolgen?

Alle Bestellungen werden mit DHL als Warenpost oder Paket mit einer Sendungsverfolgung versendet. Die Sendungsnummer findest du in deiner Versandbestätigung.

Wie lang ist die Lieferzeit?

In der Regel dauert es etwa 2-3 Werktage bis deine Bestellung, nach unserer Bearbeitung, bei Dir eingeht (innerhalb Deutschlands).

Was kostet der Versand?

Innerhalb Deutschlands kostet der Versand 3€. Ab einem Bestellwert von 29€ ist der Versand kostenlos.

Die internationalen Versandkosten kannst du unserer Versandtabelle entnehmen.

Diese findest du in der Fußleiste unter ''Versand''.

Kann ich meine Bestellung stornieren?

Grundsätzlich ist das möglich. Am besten schreibst du uns direkt eine E-Mail an hello@berriesloveandcats.shop.

Falls wir deine Bestellung bereits verpackt und versendet haben ist eine Stornierung nicht mehr möglich.

Kann ich meine Bestellung zurück senden?

Falls dir ein Schmuckstück doch nicht so gut gefällt, kannst du uns den Artikel binnen 30 Tagen nach Erhalt zurück senden. Aus hygienischen Gründen können nur ungetragene Artikel zurück gesendet werden.

Ich habe ein falsches oder defektes Produkt erhalten - Was nun?

Auch uns kann natürlich mal ein Fehler unterlaufen. 

Bitte schreib uns eine Mail an hello@berriesloveandcats.shop damit wir das Problem schnell lösen können.

Ist der Schmuck wasserfest?

Unsere Schmuckstücke sind aus Edelstahl mit einer 14k oder 18k Vergoldung versehen und überstehen den Kontakt mit Wasser unbeschadet.

Trotzdem handelt es sich bei einer Vergoldung nur um eine dünne Goldschicht. Deswegen empfehlen wir den Kontakt zu Kosmetika zu vermeiden, um deinem Schmuckstück eine lange Lebensdauer zu ermöglichen.